Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Aruhana

Opdateret: 02-03-2021

Generel Information

Aruhana er en del af Pragt, som er grundlagt i 2015.

Aruhana
Pragt
Viborgvej 76
7362 Gl. Hampen

TLF: 42667913
[email protected]

CVR: 21590509

Copyright

Indholdet på aruhana.dk og tilknyttede domæner er vores ejendomsret. Det er ikke tilladt at reproducere, kopiere, sælge, videresælge, scrape, hotlinke eller på anden måde udnytte indhold fra Aruhana og tilhørende websites uden forudgående aftale med os. Det gælder både tekst, billeder, grafik, ideer, design og koncepter og de produkter, du finder på sitet.

Reklamebeskyttelse

Du får ingen spam-mails fra Aruhana og dit telefonnummer bruges kun i forbindelse med håndtering af din ordre.

Pragt/Aruhana er reklamebeskyttet i CVR-registeret og drives som enkeltmandsvirksomhed med registrering på Robinsonlisten. De kontaktinformationer, email-adresser, telefonnumre og kontaktformularer du finder online her og andre steder, kan ikke lovligt anvendes til uopfordret salg.

Køb og betaling

Aruhana modtager online betalinger med Visa, Mastercard og American Express

Betaling bliver reserveret på din konto når du laver en ordre. Betalingen bliver trukket når din ordre er behandlet og produktet afsendt.  

Betaling håndteres gennem vores betalingsgateway Stripe. Dine kort og betalingsoplysninger gemmes ikke på aruhana.dk.

En aftale om køb er først gældende, når vi har godkendt din ordre. Vi forbeholder os retten til at afvise service/salg uanset årsag til enhver tid.

Sikkerhed ved betaling

Vi anvender en sikker betalingsløsning med 3D-secure. Derfor kan du blive bedt om at verificere dit køb og autentificere dit kort med Nem-ID eller en sms-kode, når du foretager din betaling.

Nogle betalingskort matcher ikke 3D-secure sikkerhedsstandarden og derfor kan du opleve, at dit kort eller din betaling bliver afvist. Kontakt os på [email protected] for at forhøre om muligheden for en alternativ betalingsform hvis det sker for dig.

Priser

Alle beløb på hjemmesiden er i Danske Kroner (DKK) og vises inklusiv moms.

Sikkerhed

Aruhana benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af udefrakommende.

Aruhanas egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokollen.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 2-3 hverdage. Vi leverer kun indenfor Danmark. Ønsker du levering til et andet EU land anbefaler vi at du besøger aruhana.com

Ved levering til posthus/pakkeshop har du pligt til at afhente din pakke indenfor transportørens fastsatte tidsramme.

Leveringspriser

Vi tilbyder levering med Postnord. Leveringsprisen afhænger af den service du vælger. Du kan se leveringpriser på siden Fragt & Levering. Du kan også se leveringsprisen på siden “Kurv” når du har varer i kurven.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt. Der gives ikke fortrydelsesret på specialfremstillede og personaliserede produkter.

Fortrydelsesperioden på de 14 dages starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Brug vores standardfortrydelsesformular hvis ud ønsker at fortryde dit køb.

Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen.

Standardfortrydelsesformular

Ønsker du at bruge din fortrydelsesret skal du udfylde og indsende vores standardfortrydelsesformular.

Ordrer der ikke kan leveres

Hvis din ordre ikke kan leveres på den adresse du har angivet, bliver den leveret til det nærmeste posthus eller PostNord pakkeshop. Her skal du selv skal sørge for at hente den.

Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelsen. Når din ordre er leveret til afhentning på et posthus, er det dit ansvar at hente pakken.

Henter du ikke din pakke indenfor den tidsramme der er fastsat af PostNord, bliver pakken sendt retur.

Uafhentede pakker

Hvis vi får din pakke retur fordi den ikke blev afhentet, kontakter vi dig for at aftale, hvordan du ønsker den genfremsendt. Udgifterne til genfremsendelse og den returfragt PostNord opkræver for uafhentede pakker, dækkes af dig.

Ønsker du at anvende din fortrydelsesret på en ordre der ikke har kunnet leveres, refunderer vi dine købsudgifter fratrukket omkostningerne for returfragt og håndtering af den uafhentede pakke.

Besvarer du ikke vores henvendelser kan vi vælge at ophæve købet. Så refunderer vi dine købsudgifter fratrukket omkostningerne for returfragt og håndtering.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Aruhana at vurdere varens stand.

Returadresse

Ønsker du at returnere en vare, skal du sende den til:

Aruhana
Pragt
Viborgvej 76
7362 Gammel Hampen

Varer kan ikke returneres ved personligt fremmøde på adressen.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Aruhana i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Aruhana dækker returneringsomkostningerne ved reklamation i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Aruhana
Pragt
Viborgvej 76
7362 Hampen

[email protected]

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: [email protected] samt hjemmesiden du har købt varen på.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:

Center for Klageløsning,
Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform. http://ec.europa.eu/consumers/odr/